söndag 24 maj 2015

LIZA MARKLUND säger sig lägga karriären på hyllan.

Liza Marklund drar sig tillbaka

LULEÅ Deckardrottningen Liza Marklund har skrivit sin sista bok om Annika Bengtzon – och gett sin sista intervju. "Jag har sagt det jag vill", säger hon.
Det är Expressen som berättar att Liza Marklund i det kommande numret
av M magasin berättar att hon nu sätter punkt. Deckardrottningen från Pålmark utanför Piteå har sålt över fem miljoner exemplar böcker.
Nu släpps hennes elfte bok och sista bok om kvällstidningsjournalisten Annika Bengtzon. Den heter Järnblod. I och med det väljer hon att dra sig tillbaka från offentligheten.
Det berättar hon i en exklusiv intervju med M magasins Amelia Adamo.
– Nu är det slut. Jag har sagt det jag vill, säger Liza Marklund.
Hon kommer inte att vara med och marknadsföra boken. Och inte heller närvara vid årets bokmässa i Göteborg, skriver Expressen.
Varför hon nu väljer att dra sig tillbaka förklarar hon så här:
– Nu har jag ingen lust längre att vara offentlig. Offentlighet är inget självändamål. Jag har använt mig av den för att få säga det som varit viktigt för mig.
– Jag har faktiskt inga planer alls, det är lite läskigt men samtidigt så härligt. Jag vet vem jag är, men vem ska jag bli nu? Vet inte ens om jag kommer att skriva något mer. Jag vet att jag ska studera spanska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar