lördag 28 januari 2023

LIZA MARKLUND anställer ny förlagschef och däri återfinns en i viss mån gemensam historia ...

 https://www.mynewsdesk.com/se/piratforlaget/pressreleases/augustin-erba-tilltraeder-som-foerlagschef-foer-piratfoerlaget-3223389

"”Med en gedigen bakgrund inom TV, radio och dagspress har Augustin Erba den erfarenhet som krävs för att såväl identifiera nästa stora berättelse som att leda förlaget framåt”, säger Erik Titusson, VD för Piratförlaget.


Ann-Marie Skarp, grundare av Piratförlaget, kvarstår som förläggare och styrelseordförande.
Piratförlaget grundades 1999 och är ett oberoende allmänutgivande förlag med läsupplevelsen i fokus. Under 2022 har förlaget haft stora framgångar med böcker av bland andra Emma Hamberg, Liza Marklund och Jan Guillou."


Piratförlaget ger främst ut skönlitteratur. Förlagets idé är att ge författarna större inflytande och bättre ekonomiska villkor.Genom att kombinera professionell förlagsverksamhet med nyskapande idéer är Piratförlaget ett av Sveriges största, oberoende skönlitterära förlag


Mina 48 refuseringar eller Så får du din bok utgiven

48 refuseringar och ett antal manus som aldrig kom längre än till förläggarens papperskorg.

Vägen till att bli publicerad har inte varit rak för författaren Augustin Erba.

Här berättar han om misstagen han gjorde – men också om tolv viktiga ...


https://debutantbloggen.wordpress.com/2009/08/25/om-det-var-enkelt-skulle-alla-gora-det/

"Om jag hade en krona för varje missförstådd författare som efter år av försäljningsmotgångar svär att snart ska han ”sälja ut sig” och skriva en deckare så vore jag rikare än Liza Marklund."


https://punktslut.blog/2022/03/31/carinas-manadsuppdatering-for-april/

  •  har jag på vänt: Liza Marklunds “Polcirkeln” ligger och läskas i bokvagnen. Och Augustin Erbas “Den unge Walters lidande”. Liza Marklund har jag inte läst på evigheter och efter att ha hört (och sett!) henne på Literaturhaus i Hamburg för en del år sedan tappade jag helt intresset, men den här verkar spännande så jag ser verkligen fram emot att läsa den. Augustin Erba är en favorit sedan “Blodsbunden” så här har jag höga förväntningar – och alltså stor risk att bli besviken.



Att snickra eller bara såga

Kalle, tack för tapas igår (jag tyckte att det var lite underligt att varken du eller Augustin tog smör med tapenaden)!

Angående hur vi ska förhålla oss till eventuella sågningar: Min far lärde mig att snickra, ha sa alltid, ”Measure twice, cut once”. Varje sågning ska alltså vara noggrant förberedd. Och föra bygget vidare. Och använder man fel måttstock (t. ex. centimeter i stället för tum), gick det blyertspenna-rakt mot skogen. Det har Liza Marklund nu fått erfara när recensions-måttstocken bytts ut gällande Gömda.

2009

Debutantbloggen startades i december 2008 av de tre debutanterna Augustin Erba, Kevin Frato och Kalle Dixelius. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar